Je motivací pro každého, kdo usedá do auta, získat pohárek v hodnotě 200 CZK s nápisem Podorlická Rally 2021? Přeje si řidič, co jezdí po soutěžích již deset let, ještě něco jiného než být na bedýnce? Je smutné, že mně to pochopit trvalo tak dlouho, ale až nyní jsem porozuměl kráse tohoto sportu a v čem to soutěžení pro mě dává smysl. Nejsou to ty pohárky ani ta bedna, ale dokázat auto vyjet, jet ve stopě, nezažívat žádné krizovky a mít z jízdy dobrý zážitek a pocit. Zatím se mi to rozhodně nedaří, ale maličkými krůčky se snažím této představě přibližovat.
Minulý ročník Podorlické rallye pro nás moc dobře nedopadl a po havárii jsme odstoupili. Na letošní ročník jsem se snažil pečlivě připravit a místo ranního obžerství při snídani jsem najížděl kilometry s cvičkou a hledal optimální stopu a rytmus. Ve výsledku jsem byl v rámci možností dobře připraven na to, co nás o víkendu čekalo.
Perfektně připravená soutěž Houdkovického gangu nemá obdoby. Technická přejímka jak na velké soutěži, vstřícní a hodní pořadatelé s neustále dobrou náladou nás všechny baví od první minuty.
Novinky
Na tuto soutěž jsem chtěl zvýšit i nějaký ten pocit z bezpečnosti, a tak jsem si zakoupil ochranu krku Simpson Hybrid. Zařízení drží krk v jedné poloze a při nárazu si nenamůžete svaly či snížíte riziko poškození obratlů. Je to pro mě nová výbava auta a tak jsem před startem trénoval a trénoval ukotvení a uvolnění na/z helmu/y. Nakonec to šlo a byl jsem ready.
Závod
První RZ začíná, upevním Simpson a těším se na závod. Spojka, plyn, 1ka, start…do první zatáčky se nemůžu podívat, Simpson mě drží hlavu, omg, jak já jen zatočím, nějak to prošlo, dobrý, další zatáčka, opět tam nevidím, Simpson drží hlavu, tak naslepo nějak vjíždím do zatáčky… šotolina, na konci zatáčka, nevím, kde a jak se utahuje do****. Tímto způsobem se protrápím až na konec RZ, postupně nasbírám asi 5x penalizaci za retardér (ve sbírání bodů za tyto bludišťáky jsem rozhodně v rámci celého závodu vyhrál). Auto je celé, já se z těch asi 50 špatně projetých zatáček celý klepu a chci odstoupit. Berný dává v tu chvíli fantastické řešení, sundat Simpson a jet bez toho. Ty VOLE, proč tě tohle nenapadne… paráda… sundávám tu věc a jedeme dál…
Další RZty se z toho nějak dostávám a postupně pokračujeme v závodě. S klukama vepředu se nemůžu poměřovat jak v jezdeckém umění, tak i v technice, ale jízdu si začínáme užívat a některé RZ si přijdu, že i jedeme a auto využijeme i víc než na 5 %, jak vždy potom tvrdí pan učitel. Do servisu nás nechtějí vpustit, protože časy na úrovni první desítky závodní servisní team nepřijímá a tak máme auto jen otočit a jet na další RZ :-D… pacholci nakonec vyměknou a auto pofackují.
Další sekce jedeme již trochu lépe, chyb není tolik a jedeme dál až k dalšímu servisu. Předáváme info o podivném bouchání od kardanu či převodovky a Gajda odhaluje prasklý držák převodovky – 28 minut do konce servisu. Okamžitě všichni v servisu zařadí pracovní rychlostní stupeň číslo 100. Zvedá se auto, sundává lyžina, držák převodovky, 22 minut do konce servisu. Honzík s Kovárnou skáčou do auta, letí na pomoc k teamu na druhé straně servisní zóny, kde si půjčují svářečku, pracují 12 minut a my jsme nervózní jak psi. 8 minut a v dálce vidíme rychle jedoucí auto s klukama. 6 minut a začíná neskutečná honička vše zamontovat….1 minuta, poslední šrouby do lyžiny a auto jde dolů, 30 sekund kontrola oleje a my skáčeme do auta. V tu chvíli všichni, kdo jsou u našeho stanu, začínají postupně tleskat a ten parchant, Gajda, na mě mrkne, že můžu jet. Prožili jsme nejemotivnější servis v mém životě. DĚKUJI hoši!
Poslední rundu se snažím jet čistě, bez chyb, občas i nějaký ten vracák vyjde, i když to není zrovna moje parketa na rozdíl od pana Havlíka :-), a dojíždíme do cíle. Nakonec to je 4. místo.
Jozič a Yrik
Jak jsem již psal v minulém textu, druhou posádku Autosport Gajar tvoří Jozič a zkušený navigátor Yrik. Po minulém závodě a nehodě, kdy Gajda zvládnul opravit veškerá poškození, vstupují do závodu v klidu. Je perfektní, že po nehodě našel Jozič chuť znovu jet a nabít pochroumanou sebedůvěru v sebe i auto. Začátkem závodu se trošku trápí, ale hezké průjezdy ve vracáku a pěkná videa a fotky dokazují, že jim to šlo moc dobře. Sdílejí s námi vedlejší soutěž ve sbírání bludišťáků, a tak si za tyto penalizace v retardérech oba společně vybojujeme krásných 40 sekund penalizace. Do cíle dojíždějí na devátém místě, což v konkurenci, která stála na startu, vůbec není špatné.
Poděkování
Předešlý odstavce jsou i věnovány hochům v servisu, netřeba již psát víc.
Postupnými krůčky ke zlepšení mě v letošní sezoně provádí navigátor Berný. Jsem za tu jeho trpělivost moc vděčný a je fantastické mít vedle sebe člověka, který dodává jistotu ve všem, co do sluchátek dostávám, a umí i v nepříjemné situaci najít východisko a pohodovou atmosféru.
Krom toho děkuju za neskutečnou podporu a úžasný catering mé ženě. Nakoupit suroviny, připravit všechny ty pomazánky, koláče, guláš, čočkovku, ovoce, chlast na poslední večer je obrovské množství práce a MOOOOC děkujeme. Velké díky i do Olomooooce za šalát, dětem, které fandily, Rejžovi za kameru + pomoc v servisu.
Next steps?
Mám radost, že jsem nic nerozbil, slušný výsledek a sezona pro nás končí, ale zároveň začíná příprava na tu další. Jak? Zhubnout? Víc km v tréningáči? Uvidíme….
Video
Děkujeme za video do JNK.
Fotogalerie
Tahali jsme až značky odpadávaly 😀