Radouňská rallye 2022 – jak to dopadlo?

Letošní, pro nás zkrácená, sezóna začala Radouňskou rallye. Naše přípravy na závod byly pečlivé a díky perfektně fungujícímu autu, dokonalému servisu a v klidu fungující posádce jsme urvali třetí místo v závodě, který byl co do podmínek počasí asi tou nejobtížnější rallye, co jsem kdy jel.

Vzpomínka na pana Františka Michálka

Startu se nedočkal zakladatel Radouně, rallye fanda a fantastický člověk František Michálek. Bohužel nás letos v květnu opustil. V mé paměti zůstane příhoda, která se odehrála asi v roce 2016, kdy jsme ztratili atypický šroub do převodovky. Ve 3 hodiny ráno se sám nabídnul, když viděl světla a šrumec u stanu v servisu, jestli nepotřebujeme pomoct. Vzal nás k sobě domů na dílnu, kde nám dovolil prohrabat krabice se šrouby a potřebné jsme našli. V závodě jsme mohli pokračovat. RIP PANE Michálku, děkujeme.

Příprava na rallye

Po roce opět v autě. Pauza byla dlouhá a tak jsem, logicky, měl ze startu velký respekt. Snažil jsem se na usednutí do závoďáku připravit alespoň tréningem ve cvičce a nezanedbat ani přípravu fyzickou. Pro nás amatéry, kdy v závodním autě sedíme opravdu minimálně, je každá minuta ve cvičce alespoň nějakou přípravou. Rozdíl mezi cvičkou a závodním autem je asi jako mezi Zetorem a Mercedesem a tak je asi pochopitelné, že závodní kilometry ničím nenahradíš. Měl jsem možnost usednout i do závoďáku na krátký, klidný test, kde jsem si výše popsané jen opět potvrdil.

Přípravu auta v AutosportGajar lze zkráceně popsat jako mravenčí práci s renovací opotřebovaných dílů, kontrolu, nastavení a vyladění všeho, co k závodění potřebujeme. Výsledkem je Pavlem fantasticky připravené auto. Novinkou letošní sezony jsou restriktory, a tak i my jsme nově přišli o hodně výkonu i proti konkurenci s modernější technikou. Druhou novinkou je pro nás využití i 3D tisku na různé přípravky a držáky. Nejhezčí auto na světě je připraveno!

Startujeme!

Radouňská rallye 2022 měla jeden společný aspekt pro téměř všechny RZ – déšť, bouřky, přívalové deště, bahno. Do závodu s Jirkou jdeme do pátečních etap, která pro letošek mají cca 50 km. První RZ si osaháváme auto a kluzký povrch. Na druhé RZ nemůžeme použít ALS a jedeme úspornější tempo a tak ztrácíme hodně sekund na čelo závodu. Následuje servis a jedeme již na sekci, která je pod vodou z přívalových srážek a prší tak, že nestíhají stěrače. RZ1 a RZ3 mají velký kus šotoliny, na které se necítím vůbec dobře a raději volím bezpečnou jízdu s tím, že hodné ztrácíme, ale v autě jsem rok neseděl a nepůjdu do rizika chyby. Na RZ4 zajíždíme druhý čas a do postele jdeme na třetím místě celkově.

Do deštivého rána se servis probouzí a v 9:03 již startujeme do další RZ5. Druhý čas a v autě i servisu vládne dobrá deštivá nálada. Následuje RZ6, kde zajíždíme první čas. #19, která je ve výsledcích před námi, je chybou zápisu.

Následuje poslední servis a je na místě se zamyslet, kde jsme ve výsledcích. Začíná velké „drama“ s volbou pneumatik. Do této chvíle jsme jeli na mokrých pneu, ale počasí se vylepšilo a tratě začaly schnout. Vím, že za námi jedoucí Lukáš Macháč (cca 9 sekund), který hodně tlačí (na RZ6 výlet mimo trať), bude v tlaku pokračovat, a tak je volba pneu strategickým rozhodnutím. Na poslední chvíli dáváme suché pneu a jdeme závodit.

Na RZ7, okruh, hned po prvním ze tří průjezdu dojíždíme pomaleji jedoucí Leon Cupra, který nás po dvě kola nepustí před sebe a zdržuje v jízdě. Chápu, že Radek Neveselý bojoval v A5 s druhým Štěpánem Zabloudilem, ale fair-play to moc není. Příště bude třeba do toho auta asi strčit, aby uhnul.

RZ8 jedu již v úplném klidu a rezervou do každé zatáčky tak, abych udržel vedení a minimalizoval možnost chyby. Podařilo se nám vybojovat třetí místo. Hurá!

S čistým svědomím můžu konstatovat, že toto byla ta nejtěžší soutěž co do koncentrace, přesnosti řízení, dávkování plynu, přesností na brzdách, kterou jsem kdy jel.

Rád bych pogratuloval posádkám před i za námi, těm slušným, za krásné výkony a přesnou jízdu.

Poděkování

Klasická děkovačka na závěr. Velké díky spolujezdci Jiří Kalkus za rychlé naskočení do našeho teamu a pomoc v přípravách na závody, naprosto profesionální přístup, dokonalé čtení, zábavu, klid a velkou pohodu do najížděcího (trénovacího pro hnidopichy co najíždějí na vleky nebo co) dne i do dne závodního. Doufám, že bude další možnost naše cesty opět spojit.

Obrovský díky za dokonale připravené auto AutosportGajar (i přes úplně jiné radosti, které řeší), 3D tisk pan Fikejs, fantastický servis společně s Gajdou, Honzíkem, Ondřejem, Jozičem, Kovárnou, Vosou (díky za nákup) a hoši to dolití „ostřikovačů“ na poslední chvíli budu mít v hlavě už na vždy, díky Racku! Děkuji všem i za přípravu a pohodu v zázemí a lékařský dohled a péči od Markét.

Speciální děkovačka za nerealizované MonteCarlo-atmosphere od Honzíka s Markét. Omlouvám se, Honzíku, že jsem předjel tu R5 a nemohl jsi odpálit ohňostroje, prskavky, světlice. Pokazil jsem ti celý večer, ale netuším, dle tvého stavu, jestli si na to vůbec pamatuješ.

Pořadatelům hlasitě tleskám jak perfektní soutěž, i přes to šílené počasí, dokázali zajistit! Wow.

Lásku posílám ženě s dětmi, které díky počasí nemohly s námi tento závod strávit, ale jejich podpora na telefonu je vždy přítomným aspektem závodu. Navařené dobroty pro celou partu jsem v den návratu ochutnával až do 02:30 – dieta v pr**** a máme ještě na 14 dnů jídlo.

Jak se připravíme na další závod?

Požádáme Gajdu o koupel WRCa, o jeho celkovou kontrolu a opravu zjištěných závad během závodu. Dalším závodem bude pro nás domácí rallye Železné hory, na které by se snad již mohla představit kompletní stáj AutosportGajar – Pavel Gajar (dá-li bůh), Michal Kopáček, David Joza.

Fotografie

Děkuji za fotografie Dan Šimek.

Mapy RZ

PDF mapy rz Radouň 2022

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..