Radouňská rallye 2020 – jak to dopadlo?

Od začátku závodu se taháme o časy v TOP 5 s machry z mistráku a také Jannerákem Milanem Gregorem, který jede trošku jinou ligu než my. Po smutném odstoupení Milana, drobnou chybou v servisu, jsme chvilku na 3. příčce a ve finále končíme na pro nás krásném čtvrtém místě.

Příprava na závody

Na začátku přípravy na závody byla přepečlivá, mnohatýdenní práce Pavla Gajara na našem WRC. Součástí úprav byl i nový porno-design, který každý fanoušek rallye, který žil v roce 98, musel s jásotem ocenit.

Poprvé jsme zařadili i „soustředění“ na závod a podařilo se nám potrénovat jak se cvičkou, tak i zařadit krátké testování WRC, kde nás navštívil kamarád Jirka Vícha a mohl okusit jízdu na sedadle spolujezdce. Za tu obětavost díky moc PG!

Výsledkem je pro nás naprosto fantasticky fungující auto na RZ Radouně, pro mé řidičské schopnosti předvídatelné reakce a chování auta a ve výsledku i veliká radost ze schopnosti auto vést po silnici. Na druhou stranu jsem pochopil jak moc se mám co učit a jak je auto napřed před mými reakcemi. Vidím, jak moc špatně jedu stopu a jaký to má vliv na časy v RZ.

Průběh závodu

Do první RZ startujeme po roční pauze a čtyřech letech nedokončeném závodě s mírnou nervozitou. Navigátor je nervozní jak pes, ale klidná promluva nás stmeluje. RZ 1 je Radouňský „Okruh“, který si moc užíváme a bez zásadního problému končíme na čtvrté pozici.

Druhá RZ je pozměněná vložka z minulých let, kde se krásný konec za Pluhovým Žďárem změnil v letiště 1 km rovně s horizonty. Naše WRC ani nevědělo, že jede zatáčky nebo horizonty. Podvozek fungoval nevídaně a já jel jen „If in doubt flat out“.

Následuje servis a další runda. Časy obou RZ máme horší, nějak nevěřím gumám i když k tomu není důvod, ale stále se držíme v TOP 5.

Na poslední dvě RZ dáváme na přední nápravu tvrdé gumy a z jízdy mám o moc lepší pocit na brzdách. Snažím se jet co nejpřesněji, ale na RZ 5 „Okruh“ se mi nedaří řadit dvojka při dobrždění do retarderu, povadlou spojku musím vytahávat po přeřazení od podlahy a drnkající kotouče mi na klidu nepřidávají. Tento problém se opakuje ještě x-krát a končíme se špatnými časy. Hlavou mi problikává, že nedojedeme…

Do poslední RZ vstupujeme s tím, že dvojku řadit nesmím a tedy vše jedeme na trojku, což nám působí menší komplikace při výjezdech z pomalých úseků či retardéru, ale do cíle se dostáváme :-D.

Výsledkem našeho snažení je čtvrtá pozice za posádkami Štochl Karel – Vacková Adéla, Šikl Martin – Pecina M. a Pawarski B. – Pawłowski M.

Poděkování

Pan Pšenička se zhostil navigátorské role velmi dobře. K nedostatkům mimo závodní RZ může očekávat vytýkací dopis, ale při navigování v závodě můžu hlasitě křičet joooooooooooooooooooooo.

Obrovské poděkování patří do zázemí servisu panu Honzíkovi & Gajarovi s paníma a speciálně za večerní diskuzi o životních postojích, kterou si s radostí v humoru budeme připomínat. Nesmím zapomenout na vzdálenou „wifi“ podporu Áji, která s námi tentokrát bohužel nemohla být jako fanoušek, nejlepší navigátor na světě a hlavní podporovatel.

Na příští závody je třeba hodně zpřesnit stopu, kde mám obrovské rezervy, opravit pár šrámů po kolizi při špatném dobrždění do retarderu a zase si to se všemi užít na maximum!

Fotografie

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..