V sobotu 1. 10. 2011 se konala soutěž v rallye – Rallye Světlá. Celá rallye se točí okolo krásných měst Ledče nad Sázavou a Světlé nad Sázavou. Pro nás to byl první závod seriálu Volný pohár. V kategorii A4 jsme obsadili místo sedmé a celkové místo čtrnácté. Byl to závod, na kterém jsme opět použili zcela seriovou pneumatiku Bridgestone Potenza RE 050A a ve slunečném dni a teplotě okolo 26 °C to pro nás výhody nepřinášelo, ale jsem za ty pneu rád, protože nám ukazují lépe chyby. Novinkou byla onboard kamera (videa brzy dodám na youtube), napojená na intercom.
Poděkování
- Největší díky patří panu Gajarovi (současně gratulujeme k fantastickému druhému místu) a Fandovi. Jen díky nim jsme mohli rallye absolvovat a díky jejich obrovské pomoci jsme dojeli zdárně do cíle. Děkujeme!!!
- Další obrovský dík patří Ondrovi Kotíkovi, který s nám strávil coby akreditovaný fotograf celý závodní den a zcela jistě nám dodá fotky, které zde přilepíme :-).
Průjezd 1
Jsme úplní začátečníci v rallye a po prvním průjezdu RZ1 jsem myslel, že to snad ani není možné, aby byla trať tak neskutečně rychlá. Na mnoha místech nestačil číselník tachometru – rovné úseky se muselo jet něco kolem 210 km/hod a navazující rychlé zatáčky se jen málo ubíralo. Občasné horizonty v rychlých pasážích do mírných zatáček mému pocitu z bezpečí moc nepřidaly. Za celou tuto nejdelší RZ (skoro 12km) jsem se jako řidič nedokázal dostat do pohody, abych řešil jen stopu a rozpis. Stále jsem měl v hlavě obavy o neskutečnou rychlost a tak jsem pořád brzdil a brzdil a brzdil. Po dojetí do cíle jsem si říkal: toto pro nás opravdu není.
Druhá RZ nás trochu uklidnila, i když nebyla o moc pomalejší. Už z nás spadla počáteční nervozita a začali jsem konečně řešit stopu, rozpis a kvalitu jízdy. Třetí RZ už jsme si doslova užívali.
Při každé možnosti použít ručku a průjezdy jet „bokem“ jsem to zkoušel a zkoušel a přetáčel jsem se a přetáčel :-).
Průjezd 2
Do první RZ jsem si už hodně věřil, čas jsme zlepšili o 20 sekund na 6:07 což byl celkově 11tý čas – pro nás neskutečný úspěch a po dojetí do cíle jsme se opravdu bavili.
Do druhé RZ jsme nastupovali opravdu s humorem (bude vidět na onboardu), ale jedna ostrá pravá, najetá v nesmyslné rychlosti, nás vezla přímo do širokého stromu. Na poslední chvíli jsem to stihl strhnout do pole a skokem jsme se přenesli do lánů s obilím. Hrabání ven na 2 pokusy nás stálo trochu rozbitého nárazníku a opravdu hodně času. RZ jsme dokončili v poklidném tempu. Třetí RZ díky nejistotě nepoškození auta a potřebou dojet do cíle byla v poklidném tempu.
Průjezd 3
Na autě žádné velké škody, takže se jelo naplno, trochu opatrněji, ale u mnoha vracáku jsem auto přetočil a výsledné časy tak byly opravdu špatné :-). Co do jízdy, stopy, rozpisu nám to už začalo všechno opravdu dobře fungovat a měli jsme z toho velkou radost.
Co nás na trati všechno potkalo a co nás zpomalilo?
- Na první RZ nám do trati vjel džíp, který nám jel přímo přes trať – nechápu toho pána, moc dobře věděl, že se tam jede rallye a stejně ohrozil životy několika lidí.
- 1x pejsek, který asi utekl majitelům a procházel se uprostřed silnice 🙁
- 1x otevřená kaplička u spolujezdce, takže žena toho moc neviděla 🙂
Když jsem na videu počítal opravované průjezdy, couvání díky ručce a chybám, přišel jsem na to, že jsem takto ztratil víc jak minutu, přičtu-li k tomu výlet do pole za 45 sekund, tak by naše celkové místo (bez těchto chyb) mohlo být celkově cca devátí – ale za tu srandu a zkušenosti nám to stálo :-).
Video z druhého průjezdu RZ 1 – náš výsledný čas 6:07
Druhé video je z RZ 2, druhý průjezd; na úvodu nekonečné tláchání a poté crash do pole 🙁 (bez lachání)