Včerejší noc byla ve znamení testování a programování jednotky DCCD. Budu vyrábět aplikaci pro lepší editaci mapy, aby to šlo lépe a přesněji nastavit mezi jednotlivejma mapama, tak jsem zvědavej jestli se to podaří 🙂
O čem je vlastně programování DCCD a proč se to dělá?
Seriový DCCD v TypeR umí nastavit sevření diferenciálu dle stupně sevření, který si zvolíte (6 pozic). Nevýhodou tohoto továrního nastavení je to, že při jízdě (na jakémkoli povrchu) nepotřebujete po celou dobu jízdy jen jednu nastavenou pozici a tím jedno sevření diferenciálu. K ideálním průjezdům potřebujete pro každou situaci trochu jiné nastavení.
Programovatelná jednotka diferenciálu Vám umožní nastavit dle informarmací z různých čidel či z informací řídící jednotky nastavovat sevřenost diff dle toho, jak a na čem právě jedete.
Příklad: Když zatáhnete ruční brzdu, to děláte před průjezdem vracáku apod., tak potřebujete např diff uvolnit, jakmile však ruční brzdu uvolníte a začnete přidávat plyn potřebujete naopak pomalu diff sevřit a když máte full plyn tak ho mít sevřený. Toto vše si můžete v programovatelné řídící jednotce nastavit.
Pro nás co jen sledujeme, co se na tom programuje, resp pro jaké režimy a čeho konkrétně se tím dosáhne?
Text jsem doplnil o základní info k čemu je programování DCCD dobré. Uvedl jsem jeden z mnoha příkladů, které popisují chování…jako vstupní data je dobré používat natočení volantu, tlak na brzdy, plyn, spojku, tlak v turbu, otáčky, krouťák apod. dle těchto dat jde DCCD nastavit pro různé povrchy už dosti přesně.